![]() |
Osnovna svrha ove knjige da svim potencijalnim, sadanjim i budu?im, preduzetnicima pomogne i ukae na osnovna pitanja i d odgovor kako bi mogli da uspeno prevazi?u najvanije probleme i iskuenja koja ih na putu do uspeha o?ekuju. Knjiga MALA PRIVREDA I PREDUZETNITVO namenjena je onima koji su prepoznali ansu za poslovanje, imaju zdravu poslovnu ideju i ele da je realizuju, kao i svima koji su ve? pokrenuli svoje poslovanje i ele da ga unaprede. Cilj knjige je da u saetom obliku, na jednostavan i lako razumljiv na?in predstavi doma?a i strana iskustva o poslovanju male privrede, mogu?nostima za otpo?injanje poslovanja i da prui korisne savete kako ostvariti uspeh u dinami?nom trinom okruenju. Dobar stil, jednostavnost u prikazivanju i potpuno pokriven spisak znanja i vetina kojima preduzetnici moraju da ovladaju, koncizno predo?avaju budu?im i sadanjim preduzetnicima put do poslovnog uspeha. Potvr?ena strana i doma?a reenja i iskustva u domenu male privrede mogu biti od velikog zna?aja ne samo za postoje?e, nove i potencijalne preduzetnike, ve? i za sve institucije i ogranizacije koje u svom poslovanju imaju dodirnih ta?aka sa malom privredom. Knjiga je strukturirana tako da predstavlja spoj teorijsko-analiti?ke analize razvoja male privrede u svetu i Srbiji, i prakti?nih saveta koji na nedvosmislen na?in osvetljavaju pitanja i probleme sa kojima se svakodnevno suo?avaju preduzetnici (vlasnici i menaderi) preduze?a male privrede. Knjiga predstavlja oplemenjeno prakti?no uputstvo koje pokriva sve faze, probleme i dileme koje je potrebno pre?i prilikom zapo?injanja i razvijanja sopstvenog biznisa. Ona sadri neophodne i veoma korisne informacije, procedure, tehnike i alate potrebne za pokretanje i uspeno vo?enje biznisa i kao takva predstavlja podstrek za ambiciozne i ohrabrenje za neodlu?ne. Poslovni uspeh po pravilu nikada ne dolazi ni brzo ni lako, a znanja, saveti i upustva data u knjizi pokazuju da je uspeh mogu?, i kako da se na najlaki i najbri na?in uspeh ostvari. U elji da se na celovit i paljivo razra?en na?in predstavi problematika poslovanja male privrede, knjiga je podeljena na dva dela, sa dodatkom i adresarom kao korisnim prilozima. Prvi deo knjige koji nosi naziv RAZVOJ I ULOGA MALE PRIVREDE analizira osnovna pitanja vezana za poslovanje male privrede. U ovom delu knjige akcenat je na dostignutom nivou razvoja male privrede u zemljama Evropske unije i Srbiji, na ulozi male privrede u ukupnoj privredi neke zemlje, povezivanju male privrede i velikih firmi, upravljaju u maloj privredi, transferu tehnologije, politikama podrke maloj privredi i drugim sli?nim pitanjima. Drugi deo knjige UPUTSTVA I PREPORUKE ZA USPEH MALOG PREDUZETNIKA predstavlja paljivo sistematizovan skup uputstava i preporuka namenjenih potencijalnim i sadanjim preduzetnicima i vlasnicima (menaderima) malih preduze?a. Osnovni cilj ovog dela knjige je da na jasan i konzistentan na?in uvede ?itaoca u prakti?ne probleme sa kojima se svakodnevno susre?u preduzetnici (menaderi) malih preduze?a i da ponudi prakti?ne savete koji ?e im pomo?i da savladaju sve izazove i uspeju u poslovanju. U nastojanju da se problematika male privrede to vie priblii potencijalnim preduzetnicima, na kraju knjige dati su prilozi sa korisnim savetima, kao i adresar sa korisnim adresama institucija koje na direktan ili indirektan na?in prate poslovanja male privrede, obezbe?uju?i nefinansijsku ili finansijsku pomo? po povla?enim ili trinim uslovima. Iz sadraja: PRVI DEO: RAZVOJ I ULOGA MALE PRIVREDE - STRANA I DOMA?A ISKUSTVA 1. POJAM I GLAVNE KARAKTERISTIKE MALE PRIVREDE 1.1. Evropska unija i Srbija 1.2. SAD, Kanada i Japan 1.3. Glavne karakteristike male privrede 2. RAZVOJ MALE PRIVREDE 2.1. Neka inostrana iskustva 2.2. Razvoj male privrede u Srbiji 3. NOVA ULOGA MALE PROIZVODNJE 4. POVEZIVANJE MALIH I VELIKIH FIRMI 5. UGOVORNI SISTEM REALIZACIJE PROIZVODA I USLUGA 5.1. Karakteristike ugovornog sistema 5.2. Razvoj ugovornih odnosa u sferi usluga 5.3. Dilerstvo i drugi oblici ugovornih odnosa 5.4. Ugovorni odnosi i strana trita 5.5. Perspektive razvoja ugovornih odnosa 6. UPRAVLJANJE U MALOJ PRIVREDI 6.1. Malo preduzetnitvo i upravljanje 6.2. Interno preduzetnitvo i upravljanje 6.3. Organizacija upravljanja u maloj firmi 7. TRANSFER TEHNOLOGIJE I MALA PRIVREDA 7.1. Opti pojmovi 7.2. Proces tehnolokog transfera 7.3. Unapre?enje tehnolokog transfera 7.4. Zaklju?ak 8. MALA PRIVREDA, PROBLEM NEZAPOSLENOSTI I KOOPERACIJA IZME?U VELIKIH I MALIH FIRMI - NEKA EVROPSKA ISKUSTVA 8.1. Kooperacija izme?u velikih i malih firmi 8.2. Kako poslovne veze uti?u na stvaranje poslova 8.3. Klasteri 8.4. Preporuke i zaklju?i 9. POLITIKA EVROPSKE UNIJE I SRBIJE PO PITANJU RAZVOJA MALIH I SREDNJIH PREDUZE?A 9.1. Politika Evropske Unije 9.2. Akto o malim preduze?ima (Small Business Act) 9.3. Evropska konfederacija mladih preduzetnika 9.4. Strategija razvoja konkurentnih i inovativnih malih i srednjih preduze?a u Republici Srbiji 10. PODRKA MALOJ PRIVREDI - STRANA I DOMA?A ISKUSTVA 10.1. Neka inostrana iskustva 10.2. Srbija DRUGI DEO: UPUTSTVA I PREPORUKE ZA USPEH MALOG PREDUZETNIKA 1. PREDUZETNIK I PREDUZETNI?KI SISTEM 2. PREDUZETNI?KE SPOSOBNOSTI I IZBOR POSLA 2.1. Ocena preduzetni?kih sposobnosti 2.2. Izbor posla biznisa 2.3. Analiza i upore?enje alternativa 2.4. Faktori uspenosti u poslu 2.5. Usmerenje kako u?i u posao kroz pitanja i odgovore 2.6. Preporuke za preduzetnike 2.7. Kontrolna pitanja 3. OBLICI ORGANIZOVANJA POSLA 3.1. Solo vlasnitvo 3.2. Partnerstvo 3.3. Korporacija 3.4. Zadruga 3.5. Doint ven?er i MLM kompanije 3.6. Prednosti i slabe strane pojednih oblika vlasnitva 3.7. Kontrolna pitanja 4. VRSTE I OSNIVANJE PRIVREDNIH SUBJEKATA U SRBIJI 4.1. Registracija osnivanja privrednih subjekata 4.2. Osnovni oblici privrednih subjekata i potrebni uslovi za njihovu registraciju 4.3. Interna organizacija firme 5. FRANIZA 5.1. Objanjenje franize 5.2. Dobre i slabe strane franize 5.3. Tipovi franiznih aranmana 5.4. Kontrolna pitanja 6. RAD KOD KU?E, KONSULTANTSKE USLUGE I "BUVLJA PIJACA" 6.1. Rad u sopstvenom stanu 6.2. Konsultantske usluge 6.3. Rad na "buvljoj pijaci" 7. CILJEVI FIRME 8. MENADMENT 8.1. Osnovni prinicpi uspenog menadmenta 8.2. Radno vreme i organizacija rada menadera (vlasnika) 8.3. Personalna funkcija menadera (preduzetnika) 8.4. Motivacione teorije i pla?anje rada 8.5. Neke preporuke menaderima (preduzetnicima) 8.6. Stilovi rukovo?enja 8.7. Kontrolna pitanja 9. MARKETING 9.1. Opti principi marketinga 9.2. Marketing plan 9.3. Neki elementi marketing mix-a 9.4. Reklama 9.5. Publicitet 9.6. Prodaja 9.7. Cene kao faktor marketinga 9.8. Prava potroa?a 9.9. Kontrolna pitanja 10. PRODAJNE CENE I PRELOMNA TA?KA 10.1. Osnove prodajne cene 10.2. Faktori od uticaja na cene 10.3. Metodi odre?ivanja cena 10.4. Cenovna strategija i elasti?nost tranje 10.5. Prelomna ta?ka 10.6. Kontrolna pitanja 11. ZALIHE I EVIDENCIJA 11.1. Kontrola zaliha 11.2. Optimalni nivo zaliha 11.3. Evidencija 11.4. Kontrolna pitanja 12. KAPITAL I FINANSIJSKI IZVORI 12.1. Obezbe?enje-pribavljanje kapitala 12.2. Inicijalne investicije na primeru trgovine na malo 12.3. Inicijalne investicije za netroovski biznis 12.4. Izvori kapitala 12.5. Kontrola pitanja 13. FINANSIJSKI OBRA?UNI I ANALIZE 13.1. Bilans stanja 13.2. Bilans uspeha 13.3. Interpretacija finansijskih podataka 13.4. Nov?ani tok 13.5. Kontrolna pitanja 14. BIZNIS (POSLOVNI) PLAN 14.1. Zna?aj biznis plana 14.2. Elementi biznis plana 14.3. Pripreme za pisanje biznis plana 14.4. Pisanje biznis plana 14.5. Pomo?ni deo biznis plana 14.6. Uputstvo za uspeno poslovanje 14.7. Kontrolna pitanja 15. PERSPEKTIVE RAZVOJA MALOG BIZNISA PRILOZI SAVETI PREDUZETNICIMA DESET NA?INA DA USPETE ADRESA ORGANZACIJA KOJE POMAU MALU PRIVREDU U SRBIJI
|