Autor: Milisav Ristivojević godina: 2009 strana: 158 povez: tvrd format: B-5 Cena: 880.00 rsd /7,70 EUR
Ovaj priručnik predstavlja naučno-stručnu utemeljenu studiju od teorijskog i praktičnog značaja u razvoju naučnih saznanja iz oblasti rada mašinstvo i obrada metala. Znalački izabrana i precizno definisana problematika ovog rukopisa rešavana je na bazi odgovarajućih svetskih dostignuća u ovoj oblasti. Na osnovu analize stanja i iskustva u srednjem obrazovanju, a posebno u području rada mašinstvo i obrada metala definisane su smernice za delovanje i implementaciju u domenu unapredjivanja produktivnosti novih znanja uz ovoj oblasti. Sistem obrazovanja mora da postane otvoren, dinamičan, ofanzivan, koliko i samo znanje, što nam autor knjige to znalački prezentuje. Cilj ovog priručnika je da pomogne profesorima i reformatorima srednjeg stručnog obrazovanja, koji imaju danas, pa i u neposrednoj budućnosti, izuzetno težak i delikatan posao, da sveobuhvatno i na duži rok kvalitetno, prihvatljivo i primenjivo ovu reformu učine uspešnom. Ovaj priručnik je namenjen prvenstveno profesorima mašinskih tehničkih škola. S obzirom na oskudnu literaturu iz ove oblasti, ovaj priručnik može biti od korsiti i svim drugim profesorima koji se bave ovom aktuelnom problematikom.
Sadržaj Priručnika:
- Predgovor
- Razvoj školstva, nastavnih planova i programa i pedagoške misli
- Klasičan nastavni program i pedagoška dokumentacija
- Klasični nastavni program
- Klasična pedagoška dokumentacija
- Osvrt na prethodne reforme
- Reinženjering obrazovanja u teoriji i praksi
- Pedagoško-didaktički repetitorijum
- Nastavnik na času
- Reinženjering obrazovanja na primerima
- Reinženjering obrazovanja sa modularizacijom programa
- Reinženjering, inovacije i efikasnost obrazovanja
- Reinženjering obrazovanja u praktičnoj nastavi
- Reinženjering obrazovanja u oblicima rada
- Reinženjering obrazovanja u nastavnim metodama
- Reinžinjering obrazovnog profila Mašinski tehničar
- Latentni segmenti reinženjeringa
- Obrazovanje za neposrednu budućnost
- Strategija razvoja mašinstva
- Nova reforma srednjeg stručnog obrazovanja
- Obrazovanje talentovanih učenika
- Nastava, nastavnik i obrazovanje – pedagoški stožer teorije i prakse
- Kompetencija radne snage na tržištu rada
- Ništa ne može biti jače od znanja (Sokrat)
- Radno mesto, zadatak, posao, kompetencije
- Zanimanje i obrazovni profil
- Jedna od mogućih metodologija za projektovanje zanimanja
- Obrazovanje odraslih
- Strategija stručnog obrazovanja i osposobljavanja odraslih
- Organizacioni oblici obrazovno – vaspitnog rada sa odraslim
- Pedagoško-didaktičko i metodičko oblikovanje modularnih programa
- Inovirana pedagoška dokumentacija
- Projektovanje karakterističnih modularnih programa obrazovanja i obuke orjentisani na ishode
- Program samostalnog modula
- Modul kao deo širih celina
- Modul kao deo nastavnog predmeta
- Nastavne jedinice i neposredna priprema nastavnika za čas
- Mašinski elementi
- Konstruisanje
- Ispitivanje mašinske konstukcije
- Literatura
- Leksikon pojmova
Izvodi iz recenzija: Prof. dr Mileta Ristivojević, Mašinski fakultet, Beograd
...Ovaj udžbenik je namenjen je prvenstveno nastavnicima iz oblasti mašinstva i obrade metala u cilju postizanja što homogenijeg polja znanja i veština u pogledu kavaliteta i kvantiteta kod srednjoškolske populacije. Pored ove osnovne namene ovaj udžbenik zbog svoje celovitosti sadržaja, načina interpretacije, može uspešno da posluži i graditeljima novih zakonskih pravila u domenu obrazovanja, odnosno onima koji će raditi na planovima, programima i definisanju zanimanja i obrazovnih profila. Takođe, knjiga je dobrodošla i za sve nastavnike koji treba da polažu stručni ispit. U ključnom poglavlju, Reinženjering obrazovanja u teoriji i praksi prikazan je novi koncept obrazovanja u cilju efikasnijeg i racionalnijeg obrazovanja. Kao ključni nosioci uspešnosti reforme, srednjeg stručnog obrazovanja, fokusirani su nastavnici, čiji je uticaj nezamenljiv. Dati su mnogi praktični primeri. U poglavlju Obrazovanje odraslih daje strategiju stručnog obrazovanja i osposobljavanja odraslih i ističe da manifestacija doživotnog učenja treba da bude integralni deo celovitog sistema obrazovanja. U poglavlju Pedagošo – didaktičko i metodičko oblikovanje modularnih programa, autor daje inoviranu pedagošku dokumentaciju koja se usklađuje sa novim konceptom nastave. Takođe, navedeno je i nekoliko primera projektovanja karakterističnih modularnih programa obrazovanja, orjentisanih na ishode. Prof. dr Zvonko Sajfert, Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin”, Zrenjanin
... Naslov rukopisa REINŽENjERING SREDNjEG STRUČNOG OBRAZOVANjA, u potpunosti odražava suštinu i sadržaj rukopisa ovog dela. Analizirajući sadržaj i način izlaganja materije u rukopisu, smatram da je on izložen na veoma kvalitetnom i stručnom nivou. Način prezentacije izložene materije veoma jasan i pristupačan, što daje kvalitet rukopisu i omogući će zainteresovanim čitaocima da shvate izloženu materiju. Smatram da će ovaj rukopis korisno poslužiti stručnjacima i svim licima koja se bave ovom problematikom. Mr Gordana Mitrović, Ministarstvo prosvete Republike Srbije, Beograd
...Za područje rada mašinstvo i obrada metala REINŽENjERING SREDNjEG STRUČNOG OBRAZOVANjA je potreban. Rukopis može da posluži prvenstveno onima koji su u oblasti mašinstva angažovani idući u susret novom i savremenijem obrazovanju mašinskog kadra. Publikacija je korisna i kao primer drugim oblastima rada za njihov put reformisanja programa obrazovanja i za odgovarajuća zanimanja. Autor je dao koristan tekst sa podacima koji su velika pomoć u koncipiranju novog pristupa u izradi programa obrazovanja, kao i sveobuhvatnog problema obrazovanja (kurikuluma). Imajući u vidu da je autor obradio sadržaje koji mogu da budu kako od istorijskog značaja za naše obrazovanje, tako i za buduće reforme obrazovnog sistema, predlažem da se isti štampa i ponudi školama i nastavnicima koji treba da su zainteresovani za ovako urađenu publikaciju. Jasna Srdanović, dipl. maš. inž. Profesor u školi Tehnoart Beograd
...Rukopis pruža nova rešenja reformatorima srednjeg stručnog obrazovanja i vaspitanja koja su neophodna u bliskoj budućnosti. Daje novi koncept koji je orjentisan na ciljeve i očekivane ishode koje učenici treba da postignu na kraju školske godine, odnosno na kraju modula. Takođe rukopis će biti od velike pomoći da usmeri nastavnika pri odabiru pravog načina da postignete te ishode kod učenika. Priručnik REINŽENjERING SREDNjEG STRUČNOG OBRAZOVANjA može biti veoma koristan za naše obrazovanje i buduće reforme obrazovnog sistema pa predlžem da se štampa i ponudi školama, nastavnicima i reformatorima.
|