Mali biznis u gradjevinarstvu – neka inostrana iskustva Štampa

Mali biznis u gradjevinarstvu – neka inostrana iskustvaAutor: Dr Vladimir Novaković
Izdavač: AGM knjiga
Godina: 2017.
Br.strana: 118
Povez: mek
Fotografije: crno bele/kolori
ISBN: 978-86-86363-75-6
Cena: 1100,00 rsd // 9,5 eur

Građevinarstvo je značajna oblast naše privrede, kako po udelu u nacionalnom proizvodu, tako i po učešću u ukupnom broju zaposlenih. Grubo uzevši, građevinarstvo se deli na dva dela:
Projektovanje i izgradnja novih građevinskih objekata za različite namene – novogradnja;


Popravka, dogradnja, adaptacija i održavanje postojećih građevinskih objekata.
Kada je reč o građevinarstvu misli se uglavnom na novogradnju, o kojoj postoji obimna dimaća i strana stručna literatura. Međutim, o drugom delu građevinarstva, koji uglavnom spada u domen male privrede, relativno je malo pisano i u stranoj literaturi, gde su retki radovi o malom biznisu u građevinarstvu, a u domaćoj literaturi, koliko je poznato, i ne postoje radovi – napisana dela o ovoj materiji.
Cilj ove knjige je da donekle popuni ovu prazninu u domaćoj literaturi, na taj način što će našim stručnjacima koji rade ili se spremaju za rad u maloj građevinskoj privredi, pružiti kratki pregled inostranih iskustava u ovoj oblasti. Knjiga je pisana, uglavnom, na osnovu literature sa engleskog jezičkog područja.
U stranoj literaturi se prepravke, popravke, adaptacije, dogradnje i slične intervencije na postojećim građevinskim objektima nazivaju remodeling industrija, u koju, kao posebna grana, spadaju i radovi na održavanju starih građevinskih objekata različitih namena. Tako, po ovom konceptu, u malu građevinsku privredu spada remodeling i održavanje postojećih objekata.
Razlog za relativno malo pisanih radova o maloj građevinskoj privredi je, kako navode neki autori, to što ne postoji jasna granica između novogradnje i remodelinga. U periodima privredne recesije – krize, i velike građevinske firme, mada nerado, konkurišu za radove na remodelingu i održavnju postojećih građevinskih objekata – sve u cilju zapošljavanja svojih kapaciteta i zadržavanja stručne radne snage. Ipak, novogradnja i remodeling, iako na prvi pogled slični, u suštini se mnogo razlikuju. Zato remodeling i održavanje postojećih objekata zaslužujue posebnu pažnju i tretman u okviru male privrede datog rejona i zemlje u celini.
Na kraju knjige, data je literatura koja se odnosi na ovu materiju. U Glavi VII i u zaključnim napomenama istaknuto je da je izbegnuto opširinije pisanje o metodima planiranja i maloj privredi uopšte, iz razloga što je ova materija detaljno obrađena u domaćoj stručnoj literaturi – knjige navedene u spisku literature pod red.br. [5] i [6]. Ove knjige su lako dostupne na domaćem tržištu. Njihovo prepisivanje u ovoj knjizi bilo bi necelishodno, jer bi rukopis učinilo veoma obimnim, a time i knjigu skupljom. Zato smo navedene knjige [5] i [6] preporučili našim čitaocima da ih koriste kao sastavni deo ove knjige.
Ako ova knjiga doprinese edukaciji i boljem sagledavanju specifičnosti male građevinske privrede, u našoj zemlji, kao i usvajanju pozitivnih stranih iskustava u ovoj oblasti, smatraćemo da je opravdan rad na njenom pisanju.

S A D R Ž A J
Predgovor
GLAVA I OSNOVNI POJMOVI I POČETNI KORACI
1. Predmet malog biznisa u građevinarstvu.
2. Prednosti posla na remodeliranju objekata.
3. Izbor pravog posla za vas...
4. Korišćenje šansi i pristup poslu
5. Oblici vlasništva..
6. Izbor imena ostale obaveze.
7. Garancije i osiguranje.
8. Franšiza.
9. Kontrolna lista.
GLAVA II TRAŽENJE POSLA I POSLODAVCI.
1. Profesionalni izgled i ponašanje
2. Šta vi nudite?
3. Glavni poslodavci – klijenti.
4. Arhitekti.
5. Pregled – inspekcija i obnova kuća.
6. Druge ideje
GLAVA III SREDSTVA ZA PRONALAŽENJE I DOBIJANJE POSLA
1. Profesionalizam i kvalitet
2. Kreiranje logotipa – znaka firme
3. Institucionalna i promotivna reklama
4. Skupa reklama
5. Vaš izbor medija.
6. Kvalifikovanje poziva
GLAVA IV OSTVARIVANJE PRODAJE
1. Prodaja i prva impresija – utisak
2. Prodaja vrednosti remodelinga
3. Ponuditi specifikacije a ne ideje.
4. Doterivanje ponudbene fascikle
5. Prodaja sledećeg, sa prodajom prethodnog posla
GLAVA V RAD SA KLIJENTIMA I UGOVARANJE POSLA
1. Odnosi preduzimač – klijent
2. Sastanak pre početka rada – posla.
3. Promene porudžbine i cene
4. Kompletiranje posla.
5. Ugovor – osnova posla
6. Specifikacije i plaćanje posla.
7. Garancije i osiguranje.
8. Posredništvo i arbitraža.
9. Primerak ugovora i kontrolna lista ugovora.
10. Ugovor o vremenu i materijalima
GLAVA VI FINANSIRANJE I KALKULACIJA CENE
1. Problemi finansiranja i izvori novca
2. Finansiranje preduzimača
3. Kalkulacija cene
4. Identifikacija indirektnih troškova
5. Uključivanje režijskih troškova i ponudbena cena
6. Identifikacija direktnih troškova i spajanje indirektnih i direktnih troškova
7. Pitanje profita
8. Ugovor i faktori, vreme i materijali
9. Licitacija ili pregovori za posao i konačno određivanje prodajne cene.
GLAVA VII PROCENA TROŠKOVA I PLANIRANJE POSLA
1. Važnost i veština procene.
2. Metodi planiranja procene.
3. Uloga podizvođača u proceni.
4. Forma i iskazivanje procene u celini
5. Sredstva za procenu
6. Planiranje posla
GLAVA VIII OSOBLJE I RAD KANCELARIJE.
1. Unajmljivanje osoblja
2. Ispitivanje kandidata
3. Tražene osobine i vezivanje za dobre radnike
4. Rad sa podizvođačima
5. Rad i oprema kancelarije
6. Kompjuteri
GLAVA IX POGLED UNAPRED I ZAKLJUČNE NAPOMENE
Literatura.