Izdanja AGM Knjige

Građevinski materijali – hemija, struktura, tehnologija i korozija

Građevinski MaterijaliAutori: Red. prof dr Bartul Skenderović, dipl.fiz.hem., Doc.dr Milan Kekanović, dipl.građ.inž.

Godina: 2011
Br.strana: 292
Povez: mek
Format: B-5
Cena: 1320,00 rsd//11eur



Knjiga donosi iscrpan pregled mikrostrukture, sastava i mogućih promena pojedinih građevinskih materijala koje se u njima mogu dogoditi, za vreme ili posle izgradnje, u eksploataciji objekta. Autori su nastojali da problematiku i rešenja približe čitaocu sa fizikalnog i hemijskog aspekta ponašanja mnogih materijala, bez preteranih teorijskih analiza.

Opširnije...
Trofazne lokomotive - Istorija elelektričnih lokomotiva El. pošta

 Autor:     Dr Zoran Milićević
 Izdavač:  AGM knjiga
 Godina:   2018.
 Br.strana: 130
 Povez:  tvrd
 Fotografije: crno bele
 ISBN:  978-86-86363-93-0
 Cena : 1320,00 rsd // 11 eur


PDF sadržaj i odlomak

Trofazne lokomotiveje treći deo edicije od 10 knjiga ISTORIJA ELEKTRIČNIH LOKOMOTIVA 

Posle prve knjige edicije Istorija električnih lokomotiva, koja se bavila prikazivanjem razvoja elektriciteta i magnetizma a radi podsećanja čitaoca zakonima i ranim radovima iz oblasti elektrotehnike, druga knjiga edicije bavi se razvojem Električnih lokomotiva u 19. Veku, a treća je posvećena razvoju i primeni trofaznih asinhronih motora za pogon lokomotiva. Kao takva, ova knjiga predstavlja dragocen prilog takvoj literaturi. 

Namena ove knjige je da objasni osnovne principe rada asinhronih (indukcionih) mašina i razvoj i primenu trofaznih asinhronih električnih motora korišćenih za pogon lokomotiva. Jako je korisno da su u cilju upoređivanja stranih i starih jedinica prikazani odnosi sa jedinicama Međunarodnog sistema jedinica. Isto je i za obeležavanje redosleda osovina lokomotiva. 


U knjizi su navedeni tehnički problemi korišćenja asinhronih mašina za pogon lokomotiva i rešenja uzrokovana tadašnjim stanjem razvoja tehnike. Istaknute su karakteristike, posebno prednosti asinhronih mašina u odnosu na trakcione jednosmerne mašine korišćene za pogon lokomotiva pre toga. Trofazne lokomotive su omogućile ekonomično korišćenje lokomotiva na dužim distancama. Pored primene na železničkim prugama za transport ljudi i tereta, našle su primenu i na prugama posebnih namena, kao što su planinske zupčaste pruge i pruge pored kanala, a što je detaljnije opisano u ovoj knjizi. 

Autor je izlaganje u ovom rukopisu koncipirao tako što je za više od 40 tipova trofaznih lokomotiva (hronološki razvrstanih po državama u kojima su izvršena ispitivanja, njihova konstrukcija i primena) dao serijski broj, originalne fotografije cele lokomotive i pojedinih tehničkih detalja, konstrukcioni sastav, pogonske i druge tehničke karakteristike. Poseban kvalitet ovom rukopisu daje 85 originalnih fotografija i šema koje su zadovoljavajućeg kvaliteta iako je većina stara više od 100 godina. 

Ova knjiga može pomoći inženjerima koji se bave električnim pogonima na železnici kao i drugim stručnjacima da prošire teorijsko znanje iz oblasti elektrotehnike potrebno za bolje poznavanje električne vuče i svim zainteresovanim osobama za razvoj i korišćenje električnih pogona lokomotiva. 

Sadržaj knjige je  razvrstan u 17 poglavlja. 

Pošto se pogon trofaznih lokomotiva vrši pomoću trofaznog asinhronog motora autor je u prvom poglavlju dao osnovne podatke o otkriću te vrste električnih motora uz poseban osvrt na zasluge koje su tom pronalasku svojim radovima i patentima doprineli Nikola Tesla, Galileo Feraris i Mihail DolivoDobrovoljski, u periodu od 1888. do 1893. godine. Princip rada trofaznog asinhronog motora zasniva se na Teslinom obrtnom magnetnom polju, što predstavlja jedno od najznačajnijih otkrića Nikole Tesle i što je posebno istaknuto u ovom rukopisu. 

Poglavlje 2 posvećeno je trofaznim eksperimentima i prvim trofaznim lokomotivama. 

U poglavljima 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 dat je prikaz razvoja trofaznih lokomotiva u pojedinim državama (Italija, Švajcarska, Španija i Sjedinjene Američke države). 

U poglavljima 10, 11, 12, 13, 14 i 15 obrađeni su rezultati eksperimentalnih ispitivanja, konstrukcija i karakteristike jednofazno – trofaznih lokomotiva u SAD, Mađarskoj, Austriji, Nemačkoj i Francuskoj. Rad tog tipa trofaznih lokomotiva zasniva se na primeni trofaznog asinhronog motora priključenog na jednofaznu kontaktnu mrežu, čime je započet novi razvoj u električnoj vuči. Prvi eksperimenti posvećeni tom rešenju započeti su 1911. godine i istraživanja su trajala narednih 70 godina, što je dovelo do brojnih otkrića. Autor je posebno istakao doprinos čuvenog mađarskog inženjera Kalmana Kondoa u toj oblasti. 

Poglavlja 16 i 17 posvećena su zupčastim i kanalskim trofaznim lokomotivama. 
 

Iz recenzije

Prof. dr Đukan Vukić, dipl. el. inž.

Dr Zoran Nikolić

Autor:                      Dr Zoran Milićević

Izdavač:                  AGM knjiga

Godina:                    2018.

Br.strana:               130

Povez:                      tvrd

Fotografije:           crno bele

ISBN:                        978-86-86363-93-0

Cena :                       1320,00 rsd // 11 eur


 

Posetite štand AGM KNJIGE
na SAJMU TEHNIKE u Beogradu
od 21.05. do 24.05.2019.
Prolaz iz HALE 2 U HALU 1A

U ponudi su sva izdanja Saobraćajnog fakulteta Beograd za Srbiju i inostranstvo

Kатаlоg izdanja (PDF)




Novi naslovi u pripremi

1. Tolerancije naleganja i stezni spojevi
- Spasoje Drapić

2. Nemačko srpski rečnik poljoprivrede, ekologije, šumarstva, lova, ribolova
- Dušan Mihajlov

3. Srpsko nemači rečnik poljoprivrede, ekologije, šumarstva, lova, ribolova
- Dušan Mihajlov

4. Kuće veka
- Milenko Pajević

5. Planiranje i kontrola investicija u preduzeću
- Vladimir Novaković

6. Prozori
- Andreja Marić

Knjige iz uvoza

Gradski projekti

Gradski projektiAutor: Berislav Medić

Godina: 2008
Br.strana: 260
Povez: tvrd
Format: 16x16 cm
Cena: 1650.00 rsd


Knjiga je zbornik urbanističkog seminara Forum Rijeka na temu velikih gradskih projekata, održanog 2006. u Rijeci.

Developed by: Pixelised.net
Copyright © 2008 - 2010 AGM knjiga d.o.o. Designed by: Pixelised.net