Autor: Dr Vladimir Novaković Izdavač: AGM knjiga Godina: 2017. Br.strana: 118 Povez: mek Fotografije: crno bele/kolori ISBN: 978-86-86363-75-6 Cena: 1100,00 rsd // 9,5 eur
Građevinarstvo je značajna oblast naše privrede, kako po udelu u nacionalnom proizvodu, tako i po učešću u ukupnom broju zaposlenih. Grubo uzevši, građevinarstvo se deli na dva dela: Projektovanje i izgradnja novih građevinskih objekata za različite namene – novogradnja;
Popravka, dogradnja, adaptacija i održavanje postojećih građevinskih objekata. Kada je reč o građevinarstvu misli se uglavnom na novogradnju, o kojoj postoji obimna dimaća i strana stručna literatura. Međutim, o drugom delu građevinarstva, koji uglavnom spada u domen male privrede, relativno je malo pisano i u stranoj literaturi, gde su retki radovi o malom biznisu u građevinarstvu, a u domaćoj literaturi, koliko je poznato, i ne postoje radovi – napisana dela o ovoj materiji. Cilj ove knjige je da donekle popuni ovu prazninu u domaćoj literaturi, na taj način što će našim stručnjacima koji rade ili se spremaju za rad u maloj građevinskoj privredi, pružiti kratki pregled inostranih iskustava u ovoj oblasti. Knjiga je pisana, uglavnom, na osnovu literature sa engleskog jezičkog područja. U stranoj literaturi se prepravke, popravke, adaptacije, dogradnje i slične intervencije na postojećim građevinskim objektima nazivaju remodeling industrija, u koju, kao posebna grana, spadaju i radovi na održavanju starih građevinskih objekata različitih namena. Tako, po ovom konceptu, u malu građevinsku privredu spada remodeling i održavanje postojećih objekata. Razlog za relativno malo pisanih radova o maloj građevinskoj privredi je, kako navode neki autori, to što ne postoji jasna granica između novogradnje i remodelinga. U periodima privredne recesije – krize, i velike građevinske firme, mada nerado, konkurišu za radove na remodelingu i održavnju postojećih građevinskih objekata – sve u cilju zapošljavanja svojih kapaciteta i zadržavanja stručne radne snage. Ipak, novogradnja i remodeling, iako na prvi pogled slični, u suštini se mnogo razlikuju. Zato remodeling i održavanje postojećih objekata zaslužujue posebnu pažnju i tretman u okviru male privrede datog rejona i zemlje u celini. Na kraju knjige, data je literatura koja se odnosi na ovu materiju. U Glavi VII i u zaključnim napomenama istaknuto je da je izbegnuto opširinije pisanje o metodima planiranja i maloj privredi uopšte, iz razloga što je ova materija detaljno obrađena u domaćoj stručnoj literaturi – knjige navedene u spisku literature pod red.br. [5] i [6]. Ove knjige su lako dostupne na domaćem tržištu. Njihovo prepisivanje u ovoj knjizi bilo bi necelishodno, jer bi rukopis učinilo veoma obimnim, a time i knjigu skupljom. Zato smo navedene knjige [5] i [6] preporučili našim čitaocima da ih koriste kao sastavni deo ove knjige. Ako ova knjiga doprinese edukaciji i boljem sagledavanju specifičnosti male građevinske privrede, u našoj zemlji, kao i usvajanju pozitivnih stranih iskustava u ovoj oblasti, smatraćemo da je opravdan rad na njenom pisanju.
S A D R Ž A J Predgovor GLAVA I OSNOVNI POJMOVI I POČETNI KORACI 1. Predmet malog biznisa u građevinarstvu. 2. Prednosti posla na remodeliranju objekata. 3. Izbor pravog posla za vas... 4. Korišćenje šansi i pristup poslu 5. Oblici vlasništva.. 6. Izbor imena ostale obaveze. 7. Garancije i osiguranje. 8. Franšiza. 9. Kontrolna lista. GLAVA II TRAŽENJE POSLA I POSLODAVCI. 1. Profesionalni izgled i ponašanje 2. Šta vi nudite? 3. Glavni poslodavci – klijenti. 4. Arhitekti. 5. Pregled – inspekcija i obnova kuća. 6. Druge ideje GLAVA III SREDSTVA ZA PRONALAŽENJE I DOBIJANJE POSLA 1. Profesionalizam i kvalitet 2. Kreiranje logotipa – znaka firme 3. Institucionalna i promotivna reklama 4. Skupa reklama 5. Vaš izbor medija. 6. Kvalifikovanje poziva GLAVA IV OSTVARIVANJE PRODAJE 1. Prodaja i prva impresija – utisak 2. Prodaja vrednosti remodelinga 3. Ponuditi specifikacije a ne ideje. 4. Doterivanje ponudbene fascikle 5. Prodaja sledećeg, sa prodajom prethodnog posla GLAVA V RAD SA KLIJENTIMA I UGOVARANJE POSLA 1. Odnosi preduzimač – klijent 2. Sastanak pre početka rada – posla. 3. Promene porudžbine i cene 4. Kompletiranje posla. 5. Ugovor – osnova posla 6. Specifikacije i plaćanje posla. 7. Garancije i osiguranje. 8. Posredništvo i arbitraža. 9. Primerak ugovora i kontrolna lista ugovora. 10. Ugovor o vremenu i materijalima GLAVA VI FINANSIRANJE I KALKULACIJA CENE 1. Problemi finansiranja i izvori novca 2. Finansiranje preduzimača 3. Kalkulacija cene 4. Identifikacija indirektnih troškova 5. Uključivanje režijskih troškova i ponudbena cena 6. Identifikacija direktnih troškova i spajanje indirektnih i direktnih troškova 7. Pitanje profita 8. Ugovor i faktori, vreme i materijali 9. Licitacija ili pregovori za posao i konačno određivanje prodajne cene. GLAVA VII PROCENA TROŠKOVA I PLANIRANJE POSLA 1. Važnost i veština procene. 2. Metodi planiranja procene. 3. Uloga podizvođača u proceni. 4. Forma i iskazivanje procene u celini 5. Sredstva za procenu 6. Planiranje posla GLAVA VIII OSOBLJE I RAD KANCELARIJE. 1. Unajmljivanje osoblja 2. Ispitivanje kandidata 3. Tražene osobine i vezivanje za dobre radnike 4. Rad sa podizvođačima 5. Rad i oprema kancelarije 6. Kompjuteri GLAVA IX POGLED UNAPRED I ZAKLJUČNE NAPOMENE Literatura.
|