The Prespa agreement as cultural genocide of the Macedonian national identity |
Autori: Igor Janev Cena : 3300,00 rsd /28 eur In this Book, we examine the legal character and political and legal consequences of the Prespa Agreement (PA), as a product of an irregular admission of Macedonia to UN membership. The origin of the treaty is in UNSC Res. 817 (1993) that imposes additional conditions to Macedonian membership in the process of admission in the UN. We have presented a detailed analysis of the legal aspects of SC Res. 817 (1993) and GA Res. 47/225 (1993), which are related to the admission of Macedonia to UN membership. It has been proved that the additional conditions imposed on Macedonia for its admission to the United Nations constitute a clear violation of Articles 4(1), 2(1) and 2(7) of the Charter, and define a discriminatory legal status of the state as a member (again in violation of Article 2(1) i.e. sovereign equality). The Prespa Agreement (PA) was the first international treaty in the history of International Law that impose and externally regulate on non-reciprocal basis the State’s name (ID) and national identity of one sovereign nation-state, and therefore blatantly violates the basic norms of International Law. The Prespa Agreement violates ius cogens norm with respect of self-determination of people’s own national identity and the legal state’s name, as an element of the juridical personality of State. Therefore, illegality of that agreement suggest the course of action for termination of the PA, as an extremely harmful and damaging treaty. Our current research showed that this treaty is in violation of the basic human rights covering national minority rights, particularly of ethnic Macedonians in Greece. One Chapter of the book (or subsection) specifically deals with these kind of human rights violation. This book as a part of scientific project has been financed by the Ministry of Science of the Republic of Serbia. ****** У овој књизи испитујемо политичке и правне последице Преспанског Споразум (ПА), као продукта нерегуларног (парцијално нелегалног) пријема Македоније у чланство у УН-у. Порекло тог уговора (Споразума) је у УН резолуцији UNSC Res. 817 (1993) која намеће допунске (и тиме нелегалне) услове за македонско чланство у УН-у. У овој монографији смо представили детаљну анализу правних аспеката УН резолуција SC Res. 817 (1993) и GA Res. 47/225 (1993), који се односе на специфичан пријем Републике Македоније у чланство у УН-у. Доказано је да су наметнути допунски услови за Македонски пријем у Уједињене нације флагрантно кршење члана 4 (ст. 1), и члана 2 (ст.1), чл. 2 (ст. 7) Повеље УН, што има за последицу дискриминаторски (правни) статус државе као Члана УН-а (посебно у вези са кршењем члана 2 (ст. 1, односно начела суверене једнакости). Преспански споразум (ПА) је, као последица наведених фаличних резолуција УН-а, тако постао први међународни (нелегални) уговор у историји међународног права којим се на наметнут начин и екстерно регулишу не-реципрочној основи име једне државе (правни ID) односно национални идентитет суверене државе-нације, чиме се флагрантно крше основне норме међународног права. Преспанским споразумом се крше ius cogens норме које се односе на самоопределење народа, национални идентитет и државно-правни идентитет (state’s ID), као основни елемент правног субјективитета државе. Стога, нелегалност оваквог споразума („идентитетског уговора“) сугерише неопходност акције за раскидање истога, имајући при том на уму изузетну штетност и разорност уговора. Истраживање Преспанског споразума, у оквиру рада на монографији, показало је да је овај уговор, поред кршења државних права (рушења државности), има за последицу и кршење основних људских права која, уз друго, обухватају национална мањинска права, посебно у вези са етничком Македоснком мањином у Грчкој, чија са права овим уговором укинута. Једно поглавље ове књиге посебно се бави оваквим кршењима људских права, нарочито имајући у виду да се националној мањини (Македонаца) ускраћује право на свој идентитет (чиме нестаје, правно узевши, субјект чија права треба штитити). Ова књига као део научног пројекта је финансирана од Министарства науке Републике Србије. |